Co zrobić... żeby obcas nie stukał?


co zrobić żeby obcas nie stukał



Co robić żeby obcas nie stukał? To jedno z pytań, które czytelniczki uparcie wpisują w Google i trafiają tak na tego bloga. Dlatego postanowiłyśmy poszukać odpowiedzi, choć z początku wydawało nam się, ze nosząc szpilki jesteśmy na stukanie skazane. Ale jak się okazuje - niekoniecznie. 


Stukające obcasy przeszkadzają nie tylko osobie, które ma je na sobie, ale też i innym. Oczywiście szkoda wyrzucać butów czy chować je do szafy z tak błahego powodu. Na szczęście jest kilka skutecznych sposobów na to, aby pozbyć się uciążliwego stukania i wyciszyć buty na obcasie. 

Jakie z nich są najskuteczniejsze?



Po pierwsze - wolniej chodzić


To chyba najprostszy sposób. Warto go wypróbować przed udaniem się do szewca. Wolniejsze chodzenie w tym przypadku naprawdę przynosi oczekiwane efekty. Niekiedy buty są głośnie właśnie dlatego, że osoby w nich chodzące robią za szybkie i za duże kroki.

Po drugie - podkładki filcowe na obcasie

W tym przypadku należy jednak uważać na to, że podkładki z filcu na gładkiej powierzchni bywają niezwykle śliskie. Przykleić je można tylko na obcas, ale pod żadnym pozorem nie na podeszwę, gdyż wówczas ryzyko przewrócenia się znacznie wzrasta.

Po trzecie - miękka, gumowa podeszwa

U szewca zawsze można również zlecić doklejenie miękkiej np. gumowej podeszwy. Sprawdzi się ona jako amortyzator i skutecznie stłumi głośne stukanie. Jednak jest to z drugiej strony rozwiązanie najkosztowniejsze.


Poza tym zawsze warto pamiętać, że buty z wysokim obcasem powodują typowy dźwięk podczas chodzenia. Jednym z nich jest właśnie omawiany odgłos stukania. Nie wszystkim on jednak przeszkadza, zwłaszcza jeśli szpilki czy wysokie kozaki noszone są rzadko.

13 komentarzy:

  1. A ja trochę nie rozumiem osób, które kupują szpilki, a potem chodzą jak pokraki, żeby tylko nie stukać obcasem :P. Przecież to żadne faux pas :).

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie przepadam jak obcasy stukają zbyt mocno. mam wtedy wrażenie, że zwracam na siebie uwagę , czego nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatne informacje :)
    lifeinpictures.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. By mowmimonisk: "Przecież to żadne faux pas :)"
    Chyba na wsi w oborze, nie bez powodu na drogich jachtach widnieje znaczek przekreślonej szpilki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze względu na to żeby nie rysować/uszkadzać parkietu szpilką a nie ze względu na hałas

      Usuń
  5. W stukaniu obcasów jest pewien urok, aczolwiek bardzo przydatna garsć porad. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z poprzednikiem - obcasy stukały i bedą stukały - taki już ich urok ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wpis. Widać, że masz sporą wiedzę o obuwiu damskim, ja kocham szpilki i z przyjemnością przeczytałam post. Oby więcej takich.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie Twojego bloga przeglądam codziennie,lubię go bardzo,więc gdy rankiem mam chwilę czasu przy kawie wchodzę i patrzę czy coś dodałaś .Niezwykle fajne teksty sprawiają,że można na chwilę unieść się nad ziemię.W wolnej chwili zapraszam do siebie dopiero zaczynam lecz będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie swój ślad pozdrawiam Paulina mój blog to: modnybuziaczek177.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, że ktoś tworzy takie przydatne wpisy. Stukanie obcasów jest czasem bardzo irytujące. Nie tylko dla mnie, ale i dla ludzi którzy muszą tego słuchać - mam tego świadomość. Teraz mam już patent.

    OdpowiedzUsuń

Your comments feed my blog :)

Copyright © 2014 Buty na skróty | blog o butach , Blogger