Czy można reklamować buty z wyprzedaży?


Wyprzedaże trwają w najlepsze. Świetne ceny sprawiają, że czasem nie do końca sprawdzamy, co kupujemy i okazuje się, że buty mają jakąś wadę. Albo po tygodniu odpada od nich obcas. Co wtedy możemy zrobić?


Kupując towar z przeceny, nie trzeba obawiać się tego, że nie będziemy mogli go potem zareklamować. Okazuje się, że w takim przypadku sklep nie może nam odmówić prawa do złożenia reklamacji. Gwarancja na buty z wyprzedaży to całą pewnością coś, na co możemy liczyć. Natomiast informacje o tym, że przeceniony towar nie podlega reklamacji, są po prostu niedopuszczalne, chociaż prawdą jest, ze sprzedawca ma możliwość ograniczenia zakresu swojej odpowiedzialności.


Reklamacja butów z wyprzedaży – czy mamy do tego prawo?



Sprzedawca przeceniający towar, powinien poinformować konsumenta o tym, z jakiego powodu obniżył cenę produktu. Musi więc określić, czy przyczyną jest wada produktu czy też może zrobił to w związku z obniżką sezonową. Jeśli klient zaakceptuje zakup produktu z określoną wadą, nie może później złożyć reklamacji z tego powodu.

Z kolei w przypadku innej wykrytej wady, ma prawo reklamować towar, gdyż jest to wówczas przyczyna niezgodności towaru z umową. Tak więc konsument, który zdecyduje się na zakup towaru przecenionego, powinien otrzymać od sprzedawcy pełną informację o towarze. 


Posezonowa obniżka a reklamacja



Posezonowa obniżka cen służy pozbyciu się towarów, które do tej pory nie zostały zakupione przez konsumentów. Sprzedawca w celu uniknięcia magazynowania rzeczy, które w przyszłym sezonie nie będą cieszyć się sporym zainteresowaniem oraz ponoszenia dodatkowych kosztów przechowywania, decyduje się na obniżenie ceny. Niezależnie jednak od tego, czy przyczyną obniżenia ceny było towar niepełnowartościowy czy też posezonowa wyprzedaż, to konsument ma prawo złożyć reklamację. Trzeba tutaj jednak pamiętać o ty, że nie dotyczy to wad, które były podstawą obniżenia ceny. Wszelkie inne niezgodności towaru z umową podlegają już reklamacji, o czym informuje Ustawa z 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. 

Sprzedawca jest odpowiedzialny za sprzedany towar przez dwa lata od wydania go konsumentowi, jeśli chodzi o rzeczy nowe. W przypadku używanych – okres ten może zostać skrócony za zgodą obu stron, ale nadal musi on wynosić nie mniej niż rok. O niezgodności towaru z umową konsument powinien poinformować sprzedawcę przed upływem dwóch miesięcy od jej stwierdzenia.





4 komentarze:

  1. Ja kupuję buciki w sklepie https://outletmax.pl. Mam stamtąd już trzy pary butów, natomiast zakupy u nich robiłam o wiele więcej razy, nigdy nie było problemu ze zwrotem. Polecam ten sklep

    OdpowiedzUsuń
  2. ale nie zapominajmy, że trzeba dodać opinię rzeczoznawcy, który nam potwierdzi, że ta wykryta wada jest inną niż ta przez którą była przeceniona ta para butów. Ja dodaję zawsze w takiej sytuacji opinię od Maj i jak do tej pory reklamacje nie sprawiają mi wielkich problemów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, opinia dobrego rzeczoznawcy może bardzo pomóc w takich przypadkach. A Rzeczoznawcy Maj zdecydowanie się do tego grona zaliczają.

      Usuń

Your comments feed my blog :)

Copyright © 2014 Buty na skróty | blog o butach , Blogger